Privacyverklaring "TBIveilig"
Wij, TBI Holdings B.V. en haar ondernemingen, hechten veel waarde aan uw online privacy en vinden het belangrijk dat u de regie houdt over uw eigen gegevens. Daarom zijn wij transparant over welke gegevens wij verzamelen en waarvoor we ze gebruiken. Wij raden u dan ook aan deze privacyverklaring zorgvuldig te lezen.
Index
Toepasselijkheid van deze privacy policy
Deze privacyverklaring is van toepassing op alle persoonsgegevens die we in het kader van de dienst ‘TBIveilig’ verzamelen en verwerken. Dit geschiedt via:
-
https://tbiveilig.nl
- de app ‘TBI Veilig’.
Welke informatie verzamelen wij?
Afhankelijk van het type melding en de functionaliteiten die u gebruikt, kunnen wij de volgende (persoons)gegevens verwerken:
- Naam, adres, e-mailadres en telefoonnummer van gebruiker;
- Organisatienaam;
- Datum van aanmelding;
- Naam van het project;
- Leidinggevende(n);
- Beschrijving van de melding(en) en overige informatie die via het invulveld wordt aangereikt;
- Persoonlijke details slachtoffer (NAW-gegevens, telefoonnummer, geboortedatum, functie en dienstverband);
- Persoonlijke details getuige(n) (naam, functie, telefoonnummer en dienstverband);
- Plaats en aard letsel (alleen in situaties waarbij dit strikt noodzakelijk en wettelijk toelaatbaar is);
- De locatie van de gebruiker, mits en voor zover toestemming is gegeven om de huidige locatie te delen.
Delen van gegevens met derden
Wij verkopen, verhandelen of versturen op geen enkele wijze persoonlijk identificeerbare informatie aan anderen. Hieronder vallen niet de partijen welke ons ondersteunen in het operationeel houden van onze website en diensten, het uitvoeren van onze dienstverlening en het ondersteunen daarvan, zo lang als deze partijen overeenkomen deze informatie vertrouwelijk te behandelen.
Mogelijk kunnen wij besluiten gegevens te ontsluiten aan anderen wanneer wij dit toepasselijk achtten ten aanzien van het voldoen aan wet- en regelgeving, het toepassen van onze algemene voorwaarden, het beschermen van onze rechten of die van anderen, of uit veiligheidsoverwegingen.
Grondslagen gegevensverwerking
Wij verwerken persoonsgegevens op basis van:
- Uw toestemming;
- Ons gerechtvaardigd belang (bijv. om de effectiviteit van onze diensten te verbeteren, incidenten te voorkomen en/of het risico op herhaling te elimineren c.q. mitigeren);
- Een wettelijke verplichting ter zake van veiligheid en Arbowetgeving (bijv. het doen van een melding aan de Nederlandse Arbeidsinspectie).
Beveiliging
Wij nemen passende beveiligingsmaatregelen om misbruik van, en ongeautoriseerde toegang tot, persoonsgegevens te beperken. Zo zorgen wij dat alleen de noodzakelijke personen toegang hebben tot uw gegevens, dat de toegang tot uw persoonsgegevens afgeschermd is en dat onze veiligheidsmaatregelen regelmatig gecontroleerd worden. Wij treffen onder meer de volgende beveiligingsmaatregelen:
- Logische toegangscontrole op onze laptops en systemen, gebruik makend van wachtwoorden en MFA (Multi Factor Authorization);
- Fysieke maatregelen voor toegangsbeveiliging, waaronder toegangschips en camerabeveiliging;
- Encryptie (versleuteling);
- Organisatorische maatregelen voor toegangsbeveiliging;
- Beveiliging van netwerkverbindingen via Transport Layer Security (TLS) technologie;
- Doelgebonden toegangsbeperkingen;
- Dataopslag binnen de Europese Unie/Europese Economische Ruimte.
Cookies
Op onze website en app maken wij gebruik van cookies en andere tracking technologieën (hierna gezamenlijk te noemen: “cookies”) van onszelf en van derden. Er worden binnen TBI Veilig geen cookies gebruikt voor tracking of andere doeleinden. Voor meer informatie over het gebruik van cookies, verwijzen wij u graag naar ons cookiestatement.
Stellen wij gegevens beschikbaar voor anderen?
Wij verkopen, verhandelen of versturen op geen enkele wijze persoonlijk identificeerbare informatie aan anderen. Hieronder vallen niet de partijen welke ons ondersteunen in het operationeel houden van onze website en diensten, het uitvoeren van onze dienstverlening en het ondersteunen daarvan, zo lang als deze partijen overeenkomen deze informatie vertrouwelijk te behandelen.
Mogelijk kunnen wij besluiten gegevens te ontsluiten aan anderen wanneer wij dit toepasselijk achtten ten aanzien van het voldoen aan wet- en regelgeving, het toepassen van onze algemene voorwaarden, het beschermen van onze rechten of die van anderen, of uit veiligheidsoverwegingen.
Rechten van betrokkenen
Op grond van de toepasselijke wet – en regelgeving heeft u:
- Recht op inzage: u heeft het recht de persoonsgegevens die wij van u verwerken, in te zien;
- Recht op rectificatie en aanvulling: u heeft het recht de persoonsgegevens die wij van u verwerken te corrigeren of aan te vullen indien deze onjuist of onvolledig zijn;
- Recht om uw toestemming in te trekken: u heeft te allen tijde het recht uw toestemming (weer) eenvoudig in te trekken;
- Recht van bezwaar: u kunt bezwaar maken tegen de verwerking van uw persoonsgegevens (ook wel het recht van ‘verzet’);
- Recht op verwijdering c.q. vergetelheid: u kunt ons verzoeken uw persoonsgegevens te verwijderen;
- Recht op overdraagbaarheid van gegevens: indien het technisch mogelijk is, heeft u het recht om de persoonsgegevens die wij van u verwerken aan u of aan een derde partij over te (laten) dragen;
- Recht op beperking van de verwerking: in sommige gevallen kunt u verzoeken om het verwerken van uw persoonsgegevens (al dan niet tijdelijk) te beperken.
Uw verzoek kunt u kenbaar maken door contact met ons op te nemen via de contact-gegevens onderaan deze privacyverklaring of door het formulier op www.tbi.nl/verzoek-rechten in te vullen en te verzenden.
In voorkomende gevallen zullen wij u vragen om u te identificeren. Dit doen we om ons ervan te vergewissen dat u de juiste persoon bent aan wie de persoonsgegevens toebehoren.
Om uw identiteit vast te stellen, zullen we u daarom enkele controlevragen stellen en/of gegevens opvragen.
Op uw verzoek wordt zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen één maand gereageerd. Deze termijn kan echter met twee maanden worden verlengd om redenen die verband houden met de specifieke privacy rechten of de complexiteit van het verzoek. Als wij deze termijn verlengen, zullen wij u daarvan tijdig op de hoogte stellen.
Bewaartermijnen
Uw persoonsgegevens worden verwijderd of anoniem gemaakt wanneer deze persoonsgegevens niet langer nodig zijn voor de verwerkingsdoeleinden die in deze privacyverklaring zijn genoemd. Voor de bewaring van persoonsgegevens gelden in beginsel de volgende bewaartermijnen:
- 5 jaar voor meldingen die niet tot onderzoek leiden;
- 10 jaar voor meldingen die wel tot onderzoek leiden 10 jaar
Echter geldt er een wettelijke bewaartermijn van 40 jaar bij blootstelling aan kankerverwekkende stoffen of biologische agentia en 30 jaar bij blootstelling aan ioniserende straling.
Klachten
Natuurlijk helpen wij u graag verder als u klachten heeft over de verwerking van uw persoonsgegevens. Mocht u er desondanks toch niet samen met ons uitkomen, dan heeft u op grond van de privacywetgeving ook het recht om een klacht in te dienen bij de
Autoriteit Persoonsgegevens. Dit kan via het formulier op
deze website.
Wijzigingen aan onze privacy policy
TBI heeft het recht om wijzigingen aan te brengen aan deze privacyverklaring. Wijzigingen zullen op onze website worden gepubliceerd. Neem deze privacyverklaring daarom regelmatig door om op de hoogte te blijven van eventuele wijzigingen.
Contact
Mocht u vragen hebben betreffende deze privacyverklaring dan kunt u contact met ons opnemen middels onderstaande contactgegevens:
TBI Holdings B.V.
Wilhelminaplein 37
3072 DE Rotterdam
Postbus 23134
privacy@tbi.nl
De laatste wijziging op deze privacy policy heeft plaatsgevonden op 1/4/2024.